Kiwanis Peel en Maas ondersteunt kinderen in Nepal.

Begin december vertrokken Nicole van den Beuken (bij velen bekend van SportHelden) en haar dochter Daantje (20 jaar) naar Kathmandu in Nepal. Een maand eerder was dit land getroffen door een zware aardbeving, waarbij vele Nepalezen omkwamen en de schade aan huizen en andere gebouwen enorm was.
Na 3 weken rondreizen en zich verdiepen in meditatie en boeddhisme gingen Nicole en Daantje voor 4 weken als vrijwilliger aan de slag bij Orchid Garden Nepal Childcare. Dit is een organisatie zonder winstoogmerk die zich ten doel stelt het welzijn en de rechten van kinderen in Nepal te beschermen door hen opleiding en adequate (gezondheids-) zorg te bieden.
Op de derde dag raakten beide dames in gesprek met Bina, de oprichtster, en haar rechterhand Sunita, en samen waren zij het erover eens dat na de aardbeving het schoolplein en de gebouwen zo snel mogelijk klaar moesten zijn, zodat alle kinderen weer naar de dagopvang konden komen.
Nicole en Daantje hadden hiervoor al een mooi bedrag bijeen door donaties en daarnaast wilden zij graag helpen met opruimen, schilderen e.d.; van het geld konden onder meer verf, verfmaterialen, sanitair, muur- en vloertegels, stenen etc. worden aangeschaft. Al in de derde week was het schoolplein helemaal klaar en konden de kinderen weer rennen, spelen en stoeien, zoals dat hoort. En tussen de werkzaamheden door was er gelukkig ook af en toe tijd om met de kinderen te spelen.

Toen het tijd was om afscheid te nemen en weer naar huis te gaan werd er voor Nicole en Daantje een afscheidsetentje georganiseerd en kregen zij allebei een mooie trui. Tot op de dag van vandaag is er geregeld contact en via de app worden foto's en filmpjes van de voortgang bij de werkzaamheden gedeeld. Mede door dit goede contact zijn Nicole en Daantje nog steeds betrokken bij Orchid Garden, en blijven zij dit steunen; zo werd er dankzij een mooi bedrag een grote opbergkast gerealiseerd.

Kiwanis Club Peel en Maas heeft grote bewondering voor het werk en de betrokkenheid van Nicole en Daantje, en wil daarom graag via hen de  ondersteunen. Hiervoor hebben wij een schenking ter grootte van € 1250,--  naar dit goede doel overgemaakt.

Kiwanis Club Peel en Maas organiseert jaarlijks meerdere activiteiten (zoals de Ondernemersprijs Peel en Maas) om geld in te zamelen voor goede doelen. De goede doelen zijn bij voorkeur gericht op kinderen.

Deel deze post